همشهری آنلاین : قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور استان‌ها گفت: برای رفع مشکل مسکن فرهنگیان از همه ظرفیت های قانونی استفاده می‌کنیم و این مشکل تا دو سال آینده برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسنا ، جلال رحیمی در دیدار با مدیران تعاونی مسکن فرهنگیان هرمزگان، اظهار کرد: تعداد فرهنگیان فاقد مسکن در کل کشور را 160 هزار نفر است و 40 هزار نفر هم نیروی جدید استخدام نیز به این آمار اضافه شده که در مجموع برای 200 هزار ‌فرهنگی فاقد مسکن باید در سراسر کشور تا پایان سال 91 مسکن فراهم شود.

وی افزود: براساس هدفگذاری انجام شده، وزارت آموزش و پرورش ضمن برررسی دقیق موانع و مشکلات فراروی تعاونی های مسکن، اهتمام لازم را جهت تسریع در ساخت واحدهای مسکونی ویژه فرهنگیان دارد و از هیچ تلاشی برای تحقق این هدف کوتاهی نخواهد کرد.

به گفته رحیمی، با توجه به نگاه ویژه وزیر آموزش و پرورش به رفع مشکلات رفاهی و معیشتی فرهنگیان، بر اساس پیگیری های انجام شده و حسن تدبیر وزیر مسکن و شهرسازی، تمهیداتی جامع اتخاذ و به استان ها ابلاغ شده است تا براساس آن بتوانیم به طور کاربردی از مسکن فرهنگیان حمایت کنیم.

قائم مقام آموزش و پرورش در امور استان‌ها گفت: براساس این راهبرد ظرف دوسال آینده مشکل مسکن فرهنگیان برطرف خواهد شد و نقطه عطفی در عملکرد دولت عدالت محور خواهد بود.

همچنین در این دیدار، احمد آخوندی - مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان- به ارائه گزارشی از سیمای توسعه در بخش مسکن فرهنگیان استان پرداخت.

در ادامه، رییس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز طی گزارشی با اشاره به عملکرد تعاونی های مسکن فرهنگیان گفت: استان هرمزگان دارای 9 تعاونی فعال در زمینه مسکن مهر است که روند پیشرفت خوبی را طی می‌کند و حداکثر تا پایان سال آینده بیش از 760 نفر از فرهنگیان از واحدهای مسکونی مهر بهره مند خواهند شد.

موسی خادمی افزود: تا کنون 2 هزار و 607 واحد در دست احداث است که حداکثر ظرف دوسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان بیان کرد: در ایام دهه مبارک فجر امسال 589 واحد مسکونی به فرهنگیان تحویل خواهد شد و پیگیر هستیم تا مشکلات ناشی از جرایم دیر کرد، سود مشارکت و تسهیلات دریافتی مسکن را در صورت امکان مرتفع شود.

کد خبر 126565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز